Az öttengelyes motorkocsit 1956-ban szárnyvonali gyors- és sebesvonati szolgálatra építette a Ganz Vagongyár. Összesen 18 darab készült a MÁV és 2 darab a GySEV részére. A motorkocsik gyorsvonati szerelvények élén közlekedtek jellemzően Békéscsabára, Szegedre és Pécsre. A 610-es pályaszámú motorkocsi 1956-ban készült, hatósági vizsgáját 1957 január 11-én tartották. A járművet 1988-ig tartották üzemben. 1996-ban újították fel.
Budapest-Nyugati pályaudvarról indul a nosztalgia hangulatú utazás Istvántelekre a gőzös műhelyhez. Az utazás kb 15-20 perc a gőzösműhelyig. A műhelyben tett látogatást követően utazás vissza Budapest-Nyugati pályaudvarra.
Részvétel csak előzetes regisztrációt és jegyvásárlást követően lehetséges. További információ a Részvételi díjak fül alatt.