Tartson velünk vasútbarát túránkon, és járja be velünk Mezőföld vasútvonalait!
Változás a menetrendben, útvonalban
Sajnos a dunaújvárosi kikötőlátogatás nem tud megvalósulni. A kikötő és vágányai teljes kapacitáson üzemelnek, így szerelvényünk fogadására nincs lehetőségük. Sokat törtük a fejünket, mivel tudnánk pótolni a kikötőt, a sok ötlet közül végül hármat is beemeltünk a programba:
- Háros állomásnál bejárjuk a Lasaffre Magyarország Kft.-hez vezető vágányt, mely a 30a vasútvonal felett ível át.
- Százhalombatta után a most átadott elkerülő szakaszon közlekedünk majd, elkerülve a Dunai Finomítót.
- Székesfehérvárnál a 6-os vasútvonal megmaradt, járható szakaszát is bejárjuk.
Keringőnket Budapest-Nyugati pályaudvaron kezdjük, majd a körvasúton és az Összekötő vasúti hídon át érkezünk meg Kelenföld pályaudvarra. Innen a 40a vonalon folytatjuk utunkat. Pusztaszabolcsnál balra tarts, s utunkat immár a Duna felé közeledve, a 42-es vonalon folytatjuk egészen Dunaújvárosig. Itt körbejárást követően szerelvényünk meglátogatja a Dunaújvárosi kikötőt.
Innen a 43-as vonalon érjük el Rétszilast majd körüljárást követően Sárbogárdot. Innen a 45-ös vonalon Börgöndig majd a 44-es vonalon Szabadbattyánig haladunk tovább. Itt újabb körüljárás után Székesfehérvár érintésével érkezünk vissza Börgöndre, majd Pusztaszabolcson át Budapestre.
Innen a 43-as vonalon érjük el Rétszilast majd körüljárást követően Sárbogárdot. Innen a 45-ös vonalon Börgöndig majd a 44-es vonalon Szabadbattyánig haladunk tovább. Itt újabb körüljárás után Székesfehérvár érintésével érkezünk vissza Börgöndre, majd Pusztaszabolcson át Budapestre.
Az elérhető kocsiosztályokról, fedélzeti szolgáltatásokról, jegyárakról valamint a menetrendről a fenti lapfülekre kattintva tájékozódhatnak.
A vonat tervezett összeállítása:
- M40 219 + WRm029 + BD 20-30 + BD 20-30 + BD 20-30