2021. június 19.

Kulisszatitkok: Magyar Vasúttörténeti Park

A programra a jelentkezést lezártuk
A Magyar Vasúttörténeti Park (a köznyelvben „Füsti”) Közép Európa legnagyobb interaktív vasúti emlékparkja Budapesten. Az 1911-ben épült, 34 állásos, egykori Északi fűtőház – később Hámán Kató Fűtőház, majd újra Északi fűtőház – területén 2000 nyarán nyitotta meg kapuit a mai „múzeum”.
A kb. 70 000 m2 alapterületű parkban több mint 100 vasúti jármű-köztük számos ritka mozdony és vasúti kocsi látható. A járművek jelentős része napjainkban is üzemképes, némelyikük rendszeresen közlekedik a bel-és külföldre, nosztalgiavonat forgalomban. A felsoroltak mellett állandó jelleggel vasúttörténeti kiállítás, kerti vasút, terepasztal, hajtányozás és egyéb izgalmas interaktív program is várja a látogatókat.

Program
Találkozó: A Vasúttörténeti Park főbejáratánál 09:30 - 10:00 óra között. A program 10:00 órakor indul.
A Magyar Vasúttörténeti Park Budapesten a XIII. és a XIV. kerület határán fekszik, a Tatai út 95. szám alatt. (A Tatai út párhuzamos a Reitter Ferenc utcával és a Béke úttal.)
GPS koordináták: 47.542316, 19.095581


A program során vendégeink utaznak a kis kerti vasúton, megtapasztaljuk a fordítókorongot működés közben, látogatást teszünk a fűtőházban és a csarnokban is. A csoport tagjai felszállhatnak és belülről is megtekinthetik a felújított Teakfa Étkezőkocsit, a "Hargita" kormányzati motorkocsit,  valamint néhány, az idén megvásárolt modern, de még átalakítás alatt álló, hamarosan az élményvonatokban közlekedő legújabb személyszállító ülőhelyes kocsit. A Golden Eagle Danube Expressz luxusvonatban is közlekedő egyik hálókocsival és más muzeális járművekkel is megismerkedhetnek. Bepillantást nyerhetnek a cég életébe, mindennapjaiba is. A látogatás egyik legnagyobb attrakciója a tavaly augusztus 20-án, a Magyar Vasúttörténeti Parkban bemutatott, az elmúlt öt év alatt rekonstruált Aranyvonat szerelvénye, amely 1938-ban, Szent István király halálának 900. évfordulója alkalmából az uralkodói ereklyét, a Szent Jobbot szállította országos körútra illetve az "Ezüstnyíl" névre hallgató kormányzati motorkocsit, melyet a csoporttagok szintén megtekinthetnek belülről is.

A parkban tett látogatást követően a csoport átsétál az iroda üzemi területére. A társaság személyszállításra és árufuvarozásra egyaránt érvényes vasútvállalati engedéllyel rendelkezik, egyik fő tevékenysége a vasúti nosztalgiautazások szervezése korabeli, felújított vonatokkal, melyek a 19-20. század fordulójának hangulatát idézik. A nosztalgia járművek – közel 70 különböző típus – európai hírűek és muzeális értékűek. A nosztalgia vonatok úti céljai a kedvelt vidéki turistaközpontok, gasztronómiai fesztiválok és környező országok városai és kirándulóhelyei. A MÁV Rail Tours Kft. üzemelteti, számos egyéb jármű mellett, az 1912-ben gyártott WR2347-es számú étkezőkocsit, amely a legidősebb, működő étkezőkocsi a világon.

A program időtartama hozzávetőlegesen három óra.

 Részvételi díjak
 Felnőtt
4.990 Ft/fő
 Nyugdíjas* 3.290 Ft/fő
 Gyermek** 3.090 Ft/fő

* A nyugdíjas jegy igénybevételéhez kérjük hozza magával nyugdíjas igazolványát.
** Gyermekjegy 3 és 18 éves kor között váltható. Három éves kor alatt a belépés díjmentes. Tizennégy év alatti személy csak felnőtt felügyelete mellett vehet részt a programon.

A programon való részvétel feltétele az érvényes, fényképpel ellátott személyazonosításra alkalmas okmány bemutatása, továbbá az üzemi területen történő tartózkodás és közlekedés szabályairól szóló elfogadó nyilatkozat kitöltése és belépéskor való leadása.
 
A program legalább 30 fő jelentkezése esetén indul. Jelentkezési határidő a program előtt legkésőbb nyolc nappal. Maximális létszám: 40 fő.

2021
« előző év
Június
05. Kulisszatitkok: Ferencváros pályaudvar 12. Gőzfelhős különvonat Jászberénybe 12. Gőzfelhős pendli Jászberény és Hatvan között 12. Kulisszatitkok: Az Istvántelki Gőzösműhely 19. Kulisszatitkok: Magyar Vasúttörténeti Park 19. Strandidő Expressz 19. Kulisszatitkok: Szeged Nagyállomás és a Rendezőpályaudvar 27. Kulisszatitkok: A Kincsem Park
Július
03. Strandidő Expressz 17. 175 éves a magyar vasút 17. Kulisszatitkok: Szeged Nagyállomás és a Vasúttörténeti Alapítvány múzeuma 17. Különvonattal a Járműparádéra 17. Kulisszatitkok: Az Istvántelki Gőzösműhely 17. Strandidő Expressz 17. Nohabos Csillagtúra Budapesten 24. Semmering Expressz 31. Strandidő Expressz
Augusztus
01. Gőzfelhős kirándulás a Dunakanyarba 11. Kulisszatitkok - Székesfehérvári Járműjavító 14. Strandidő Expressz 14. Kulisszatitkok: Szeged Nagyállomás és a Rendezőpályaudvar 20. Szent István-napi Gyertyafény Expressz 20. Dalmácia Expressz 24. Kulisszatitkok - Székesfehérvári Járműjavító 27. Dalmácia Expressz
Szeptember
04. Gőzfelhős kirándulás Szolnokra 11. Kulisszatitkok: Szeged Nagyállomás és a Vasúttörténeti Alapítvány múzeuma 12. Kulisszatitkok: A Kincsem Park 18. Kulisszatitkok: Az Istvántelki Gőzösműhely 18. Gőzfelhős nosztalgia utazás Békéscsabára 18. Gőzfelhős nosztalgia utazás Békéscsabáról Szegedre 19. Gőzfelhős nosztalgia utazás Szegedről Budapestre 19. Gőzfelhős pendli Szeged és Hódmezővásárhely között 25. Semmering Expressz 25. Kulisszatitkok: A Keleti pályaudvar és környéke 25. Kulisszatitkok: Ferencváros pályaudvar 28. Kulisszatitkok - Székesfehérvári Járműjavító
Október
02. Gőzfelhős kirándulás a Dunakanyarba 09. Kulisszatitkok: Az Istvántelki Gőzösműhely 09. Moravia Expressz 09. Kulisszatitkok: Szeged Nagyállomás és a Rendezőpályaudvar 10. Kulisszatitkok: A Kincsem Park 16. Kulisszatitkok: Ferencváros pályaudvar 23. Lentia Expressz 23. Gőzfelhős kirándulás Esztergomba 23. Gőzfelhős pendli Esztergom és Nyergesújfalu között 23. Kulisszatitkok: Magyar Vasúttörténeti Park 30. Kulisszatitkok: A Keleti pályaudvar és környéke
November
13. Kulisszatitkok: Szeged Nagyállomás és a Vasúttörténeti Alapítvány múzeuma 20. Kulisszatitkok: Az Istvántelki Gőzösműhely
Kulisszatitkok: Magyar Vasúttörténeti Park - mavrailtours.hu