Utazás | Gőzmozdony vontatású nosztalgia vonattal. |
Típus | Egynapos utazás. 1 nap / 0 éjszaka. |
Szállás | Szállás nélkül. |
Ellátás | Önellátás. |
Program | Egyéni vagy szervezett fakultatív program. |
Utunkat reggel Budapest-Nyugati pályaudvaron kezdjük. Érdemes kicsit korábban megérkezni a pályaudvarra, hogy legyen idő még indulás előtt megtekinteni a szuszogó, pöfögő, igazán méltóságteljes gőzmozdonyt. A vonatra felszállási lehetőséget biztosítunk Rákosrendezőn, Újpalota megállóhelyen, Rákoson, Gödöllőn és Hatvanban is.
A vonat fedélzetén hangos utastájékoztató berendezés segítségével ismertetjük a programot. Ez idő alatt kalauzunk megvizsgálja az utazók jegyének érvényességét. Kollégáink igény esetén jó tanácsokkal, információkkal látják el utasainkat. Vonatunk a megállóhelyeken csupán néhány percet tartózkodik, majd folytatja útját a végállomásig, Gyöngyösig.
A vonat közlekedésének ideje alatt a nosztalgia büfékocsi végig nyitva áll vendégeink számára, ahol a kávé, sörök, üdítők mellett szendvics vásárlására is lehetőség lesz.
A főtéri pavilonokban kóstolót kaphatnak a Bornapokból, hogy a vonat Budapestre történő visszaindulása előtt még egy kisebb gőzfelhős kirándulásra menjenek a Mátravasút gőzmozdony vontatta kisvonatával Mátrafüredre és vissza.
Programok
Gyöngyös
Az Alföld és a Mátra találkozásánál épült Gyöngyös. 1334-ben, 690 esztendővel ezelőtt emelték városi rangra. A várost több helyen is úgy említik, mint a „Mátra Kapuja”. A város fejlődésében az itt haladó kereskedelmi útvonalak mellett a helyi szőlőtermesztés is fontos szerepet játszott.
A) Gőzfelhős utazás a Mátravasúton
Maximum teljes létszám: 60 fő. Árak megtekinthetők a "Részvételi díjak" fül alatt.
Erre az alkalomra a Mátravasút keskenynyomközű gőzmozdonya is befűtésre kerül, hogy az utazásra jelentkezőkkel egy feledhetetlen utazást tegyen Gyöngyösről indulva Mátrafüredig, majd a mozdony körüljárása után visszatérjen Gyöngyösre.
Tervezett indulás Gyöngyösről: 15:30 Tervezett visszaérkezés Gyöngyösre: 16:45
A vonat befogadóképessége: 60 fő
FONTOS
Kérjük, hogy az egyéni programok esetében minden esetben tájékozódjanak a meglátogatni kívánt múzeumok, kilátók, felvonók és egyéb látványosságok aktuális nyitva tartásáról és díjairól azok weboldalain. Kérjük, hogy a kirándulás előtt tekintsék meg a választott leszállási hely várható időjárását és annak megfelelő öltözettel készüljenek. Ehhez a www.met.hu internetes oldalt javasoljuk. Kérjük, hogy minden esetben legalább 15 perccel a vonatindulás előtt érkezzenek vissza a vasútállomásra. Vonatunk menetrendje utaskésés miatt nem változtatható
Részvételi díjak | Felnőtt | Gyermek* |
1. osztály (párnás) | 12.990 Ft/fő | 10.990 Ft/fő |
2. osztály (párnás) | 10.990 Ft/fő | 8.990 Ft/fő |
3. osztály (fapados) | 8.990 Ft/fő | 6.990 Ft/fő |
Fakultatív programok részvételi díja | Felnőtt | Gyermek |
A) Gőzmozdonyos utazás a Mátravasúton | 6.700 Ft/fő |
HARMADOSZTÁLY Fapados kiránduló kocsik, hamisítatlan század eleji hangulattal. A fapados osztályra érvényes jegyek magukban foglalják az ülőhelybiztosítást valamint az üdvözlő- és búcsúajándékot. Tágas belső terek 2-3-4 személyes fapadokkal, egyes kocsikban külön fülkés részekkel. A termes részekben nagyobb társaságok is kényelmesen együtt tudnak utazni. A harmadosztályú kocsikban légkondicionálás és WiFi kapcsolat nem érhető el. A vonatban közlekedő harmad osztályú kocsik: Caü , Cmn | ![]() |
![]() | MÁSODOSZTÁLY A kényelmes, korhűen felújított, zöld színű kárpittal húzott párnás ülésekkel felszerelt hangulatos kialakítású fülkékben, vagy a WR4252 szalonkocsiban igazi élmény az utazás. A fülkék hat- illetve nyolcfős kialakításúak, a WR4252 kocsi termes szalon/étkező kialakítású. A másodosztályú nosztalgia kocsikban légkondicionálás és WiFi kapcsolat nem érhető el. A vonatban közlekedő másod osztályú kocsik: |
ELSŐ OSZTÁLY A másodosztályú fülkéknél nagyobb lábteret biztosító, korhűen felújított, bordó színű kárpittal ellátott párnás ülésekkel felszerelt három- és hatszemélyes fülkékben utazva vendégeink megtapasztalhatják a századforduló gyorsvonatainak exkluzív hangulatát. Az első osztályú nosztalgia kocsikban légkondicionálás és WiFi kapcsolat nem érhető el. A vonatban közlekedő első osztályú kocsik: ABa , ABaü , ABak | ![]() |
![]() | NOSZTALGIA BÜFÉKOCSI Da 6404 Az 1915-ben eredetileg kalauzkocsinak épült büfékocsi a vonat központi találkozási pontja. A sárgaréz borítású pult, a nyersfa padok és asztalok hamisítatlan söntés hangulatot teremtenek és tökéletes helyszínt biztosítanak új barátok megismerésére. Snackek, szendvicsek és italok széles választéka színesíti a büfé kínálatát. |
Menetrend (tervezet)
Megálló | Érkezik | Indul |
Budapest-Nyugati pu. | 09:19 | |
Rákosrendező | 09:23 | 09:25 |
Újpalota mh. | 09:33 | 09:36 |
Rákos | 09:48 | 09:50 |
Gödöllő | 10:20 | 10:30 |
Hatvan | 11:02 | 11:55 |
Gyöngyös | 12:44 |
Megálló | Érkezik | Indul |
Gyöngyös | 17:18 | |
Hatvan | 18:28 | 18:58 |
Gödöllő | 19:53 | 20:20 |
Rákos | 21:19 | 21:21 |
Újpalota mh. | 21:32 | 21:34 |
Rákosrendező | 21:43 | 21:45 |
Budapest-Nyugati pu. | 21:51 |