Cmn
A MÁV cégjelzésű, a Cmn sorozatjelű III. osztályú kocsikat 1918-ban az aradi Weitzer Vagongyár gyártotta középfolyosós, nyitott előteres kivitelben.
1913-ban jelent meg a magyar vasutak vonalain a 9,3 m tengelytávolságú személykocsi típuscsalád. A kéttengelyes, nyitott peronos, középátjárós, dongatetős kivitelű kocsik a MÁV legnagyobb példányszámban gyártott személykocsi típusát jelentették.
1913-1923 között 192 db. II. osztályú, valamint 1599 db III. osztályú kocsi beszerzésére került sor. 1955-től a kocsik jelentős részét acélvázasították. A teljesen tönkrement felépítményű járműveket a MÁV Debreceni Járműjavító Üzem újította fel.
A kocsik alváza hengerelt profilokból összeállított szegecselt acélszerkezet. A kocsiszekrény egyenes oldalfalú favázas szerkezet, ívelt acélprofilú dongatetővel.
A III. osztályú kocsik belső terének kialakítása is egyszerűbb, a belső burkolata mázerezett hornyolt fenyődeszka. A két teremre osztott kocsikban keményfa lécekből készült ülések találhatóak mázerezett „flóderozott” festékbevonattal. A kocsik mindkét végén van WC helyiség, a nyitott előtereket díszes acélkorlát övezi.
A kocsik felújítása óta a nosztalgia flotta értékes darabja.
1913-ban jelent meg a magyar vasutak vonalain a 9,3 m tengelytávolságú személykocsi típuscsalád. A kéttengelyes, nyitott peronos, középátjárós, dongatetős kivitelű kocsik a MÁV legnagyobb példányszámban gyártott személykocsi típusát jelentették.
1913-1923 között 192 db. II. osztályú, valamint 1599 db III. osztályú kocsi beszerzésére került sor. 1955-től a kocsik jelentős részét acélvázasították. A teljesen tönkrement felépítményű járműveket a MÁV Debreceni Járműjavító Üzem újította fel.
A kocsik alváza hengerelt profilokból összeállított szegecselt acélszerkezet. A kocsiszekrény egyenes oldalfalú favázas szerkezet, ívelt acélprofilú dongatetővel.
A III. osztályú kocsik belső terének kialakítása is egyszerűbb, a belső burkolata mázerezett hornyolt fenyődeszka. A két teremre osztott kocsikban keményfa lécekből készült ülések találhatóak mázerezett „flóderozott” festékbevonattal. A kocsik mindkét végén van WC helyiség, a nyitott előtereket díszes acélkorlát övezi.
A kocsik felújítása óta a nosztalgia flotta értékes darabja.