ABak
A MÁV VN és VIvI jellegű kocsikkal a távolsági személyvonatok I. és II. osztályú utasainak is azt a kényelmet kívánták biztosítani, amit a kéttengelyes kocsikkal szemben a forgóvázas járművek lágyabb futása biztosított, szükség esetén pedig gyorsvonati kocsiként is szolgálhassanak.
A kocsi alváza hengerelt profilokból összeállított, szegecselt acélszerkezet, a 9,3 m-es forgócsaptávolságot biztosító főkerettartók a kor technikai színvonalának megfelelően szintén szegecselt kivitelben készültek. A forgóváz Zechmeister típusú, melynek sajátossága a himbanélküli forgóváz és az oldaltámos görgős kivitelű kocsiszekrény alátámasztás. A himbanélküli forgóváz nem vált be, ezért hamar felhagytak a gyártásával. 1937-től főjavításkor a kocsikat a jól bevált kéttengelyes kivitelre alakították át, ekkor a kocsi B sorozatjelet és a 34109-es pályaszámot kapta.
A teljesen tönkrement felépítményű kocsi újjáépítését 1991-ben a MÁV Debreceni Járműjavító Üzem végezte az eredeti kialakításnak megfelelően.
A kocsiszekrény egyenes oldalfalú hengerelt acélprofilokkal megerősített favázas szerkezet, ívelt acélprofilú dongatetővel.
A fülkés, oldalfolyosós, zárt előterű kocsi egyik végén vízöblítéses WC található. Négy fülkében 8 db, egy fülkében 6 és egy fülkében 3 db kárpitozott ülés található.
A kocsi alváza hengerelt profilokból összeállított, szegecselt acélszerkezet, a 9,3 m-es forgócsaptávolságot biztosító főkerettartók a kor technikai színvonalának megfelelően szintén szegecselt kivitelben készültek. A forgóváz Zechmeister típusú, melynek sajátossága a himbanélküli forgóváz és az oldaltámos görgős kivitelű kocsiszekrény alátámasztás. A himbanélküli forgóváz nem vált be, ezért hamar felhagytak a gyártásával. 1937-től főjavításkor a kocsikat a jól bevált kéttengelyes kivitelre alakították át, ekkor a kocsi B sorozatjelet és a 34109-es pályaszámot kapta.
A teljesen tönkrement felépítményű kocsi újjáépítését 1991-ben a MÁV Debreceni Járműjavító Üzem végezte az eredeti kialakításnak megfelelően.
A kocsiszekrény egyenes oldalfalú hengerelt acélprofilokkal megerősített favázas szerkezet, ívelt acélprofilú dongatetővel.
A fülkés, oldalfolyosós, zárt előterű kocsi egyik végén vízöblítéses WC található. Négy fülkében 8 db, egy fülkében 6 és egy fülkében 3 db kárpitozott ülés található.