GYAKRAN ISMÉTELT KÉRDÉSEK

Mennyibe kerül a jegy?
Az Ön által kiválasztott program menüsorának RÉSZVÉTELI DÍJAK gombjára kattintva megtalálja az adott vonatra/programra érvényes részvételi jegy árát.
A MÁV Rail Tours utazásaira is igénybe vehetőek az arcképes és a személy- gyorsvonatokon is érvényes különböző kedvezmények (pl. nyugdíjas, 90%-os kedvezmény)?
A MÁV Rail Tours által szervezett utazások nem képezik a közszolgáltatás részét, így azokra szociális és egyéb vasúti kedvezmények a meghirdetett jegyárakon felül nem vehetők igénybe. Az általunk elfogadott kedvezményekről a KEDVEZMÉNYEK menüpontban olvashatnak.
Mit tehetek ha már befizettem az utazás díját, de nem tudok részt venni az utazáson? Vissza tudom váltani a jegyeket?
A 24 órát meg nem haladó utazásra jogosító menetjegy a vásárlás helyén, az MRT Értékesítési Centrumban, illetve partnerirodáiban az út megkezdését megelőzően személyesen visszaváltható A visszaváltásra nyitvatartási idő alatt van lehetőség. A visszaváltáskor a menetjegy összegének 20%-a kezelési költségként fizetendő. A visszaváltás feltétele a megváltott menetjegy átadása. Az elektronikus jegy esetében visszaváltásra az utazás megkezdését megelőző 7 munkanapon belül már nincs lehetőség. Az elektronikus jegy visszaváltáskor a menetjegy összegének 20%-a kezelési költségként fizetendő
A 24 órát meghaladó utazások esetén a lemondás az MRT Utazásszervezési üzletszabályzatában meghatározottak szerint lehetséges.

Mire jó az útlemondási biztosítás?
Ha az utas betegség, baleset vagy káresemény miatt nem tud az utazáson részt venni, a biztosító megfizeti az utas kárának a biztosításban meghatározott mértékét. Az akadályoztatás okának és a bizonyítás módjának részleteit a biztosítási szerződés tartalmazza.
Telefonon szeretnék megrendelést leadni, van erre lehetőség?
Jegyvásárlásra személyesen az irodánkban, vagy online a weboldalunkon keresztül van lehetőség. Telefonon keresztül sem vásárlást, sem foglalást nem tudunk intézni. Amennyiben elakadna az online jegyvásárlás közben, bátran vegye fel a kapcsolatot munkatársainkkal, akik készséggel segítenek Önnek.
Ablak melletti és egymással szemben lévő helyeket szeretnék, de nem tudom kijelölni, miért van ez?
Foglalási rendszerünk nem enged csak ablak melletti helyeket foglalni, ablak-folyosó kombinációban tudunk ülőhelyet biztosítani, hogy biztosan jusson ablak melletti ülőhely minden utaspárnak.
Nem szeretnék menetiránynak háttal ülni, tudják biztosítani a helyet menetiránnyal egyezően?
Nem tudjuk előre megmondani, hogy a szerelvénybe sorozott kocsik milyen irányba fognak állni, így sajnos azt sem tudjuk megmondani, hogy az Ön ülése pontosan mely irányba néz. Ugyanakkor mivel a szerelvény a célállomáson irányt vált (a mozdony átáll a szerelvény másik végére), ha Ön oda útban menetiránynak háttal ült, vissza úton menetiránnyal szemben fog ülni.
Foglaláskor a kocsi amit választottam nem az a kocsi mellett szerepelt, mint ahogy a vonatban valójában. Miért van ez?
A foglalási rendszerünk a vonatban közlekedő kocsikat kocsiosztályonkénti blokkonként jeleníti meg és nem a valós összeállítás szerint. A vonat kocsijainak végleges sorrendjét az utazás előtt kiküldött utaslevélből ismerheti meg.
Utalással szeretnék fizetni, de véletlenül készpénzes fizetést és személyes átvételt állítottam be, de vidékről ezt nem tudom megoldani. / Utalást állítottam be fizetési módnak, de éppen útba esik az iroda személyes fizetéshez. Mi ilyenkor a teendő?
A fizetési mód helyes kiválasztása azért fontos, mert az automatikus visszaigazoló e-mailben a kiválasztott fizetési móddal kapcsolatos információk fognak megjelenni. Bár utólag más típusú visszaigazolást nem tud küldeni a foglalási rendszer, természetesen van lehetőség másik fizetési mód alkalmazására is. A számlaszámunk megtalálható a weboldalunkon a ’Kapcsolat’ menüpontra kattintva, vagy igény esetén e-mailben történő megkeresést követően kollégáink elküldik válaszlevélben az utaláshoz szükséges információkat. Kérjük, hogy a közleménybe írja be a visszaigazoló e-mailben kapott foglalási számot a gyorsabb feldolgozás érdekében. Amennyiben inkább személyesen szeretne fizetni, csak be kell fáradnia Nyugati pályaudvari Értékesítési Centrumunkba, ahol fizetést követően rögtön készhez is kapja részvételi jegyét. Értékesítési Centrumunkban készpénzes és kártyás fizetésre is van lehetőség.
Online helyfoglalást követően elutaltam a részvételi díjat, de még nem kaptam meg e-mailben a jegyet. Ez azt jelenti, hogy nem ment át az összeg?
Utalásos fizetési mód esetén, kollégáink csak a lekért banki kivonaton látható beérkezett pénzösszeget tudják visszaigazolni, munkaidőben, így függően attól, hogy hétköznap vagy hétvégén történt az utalás, akár pár napba is beletelhet a feldolgozás, továbbá lakossági számlaszámra történő azonnali utalással ellentétben, vállalati számlaszámra történő utalás esetén banktól függően hosszabb is lehet az átfutási idő, vagyis előfordulhat, hogy a vártnál később fog látszódni a kivonaton. A feldolgozásig szíves türelmüket kérjük! Természetesen a lefoglalt ülőhely az Öné marad a fizetési határidő lejártáig.
Mikor és honnan indul vonat?
A menetrendet az Ön által kiválasztott program menüsorának MENETREND gombjára kattintva találja.
Melyik vágányról fog indulni a vonat?
Ezt előre nem tudjuk megmondani. Kérjük, hogy minden esetben legalább 15 perccel a vonat indulás előtt érkezzen meg a pályaudvarra, hogy elegendő ideje legyen megkeresni az indulási vágányt. Kérjük, hogy figyeljék az állomás vizuális és hangos utastájékoztatási berendezéseit.
Milyen fizetőeszközöket fogadnak el a vonaton?
A vonaton készpénzben és bankkártyával lehet fizetni. Kérjük, lehetőség szerint készítsék elő a pontos összeget.
A csomagokat fent lehet-e hagyni leszállás után a szerelvényen?
Alapvetően a vonatot a célállomáson lezárjuk, így fenn lehet hagyni a csomagokat, azonban felelősséget nem tudunk vállalni értük. Előfordulnak olyan utazásaink, amelyeknél valamilyen ok miatt leszálláskor nem lehet a csomagot fennhagyni a szerelvényre, erről minden esetben a vonat személyzete tájékoztatja az utasokat.
Van-e Wi-Fi és elektromos csatlakozó a vonaton?
A vonaton Wi-Fi szolgáltatás nem érhető el. A saját mobilinternetüket külön díj és aktiválás nélkül az Európai Unió területén is használhatják. Kérjük, érdeklődjenek a szolgáltatójuknál. Elektromos csatlakozó jelenleg kizárólag Residence és Residence MAX osztályainkon érhető el.
Kapok az utazás előtt további információt az utazásról?
Igen, az utazások előtt 2-3 nappal kiküldünk minden – a foglaláskor megadott – email címre egy tájékoztató levelet, mely minden hasznos információt (vonatösszeállítás, végleges menetrend, étkezőkocsi kínálata, stb.) tartalmaz az utazással kapcsolatban.
START Klub kártyámat ki tudom Önöknél váltani?
START Klub kártya nem a MÁV Rail Tours terméke, nincs lehetőség annak irodánkban történő kiváltására. START Klub kártya igényelhető bármely MÁV-Start menetjegyirodában, személyes ügyfélszolgálati irodában, és a vasútállomási pénztárakban.
Hogyan értesülhetek a legújabb ajánlataikról?
Ha naprakészen szeretne értesülni az utazásainkról, programjainkról, akkor javasoljuk, hogy iratkozzanak fel hírlevelünkre vagy rendszeresen keressék fel irodánk weboldalát melyet minden nap frissítünk.
Panaszom van, mit tehetek?
Az MRT az utasok észrevételeit fogadja és kivizsgálásukról gondoskodik abban az esetben is, ha az észrevétel a MRT-vel szerződéses kapcsolatban álló más szolgáltató szolgáltatására vonatkozik. Az észrevételek fogadása és megválaszolása magyar nyelven
történik.
Az MRT biztosítja, hogy az utas véleményét, észrevételét, panaszát (bejelentését):

a) az MRT Értékesítési Centrumban az Utasok könyvébe tett bejegyzéssel,
b) a vonatmenedzsernél vagy a vezető utaskísérőnél az Utasok könyvébe tett bejegyzéssel,
c) a hálókocsi-kalauznál, illetve az étkezőkocsiban a Vásárlók könyvébe tett
bejegyzéssel,
d) levélben a MÁV Rail Tours Kft. részére a 1142 Budapest, Tatai u. 93/A címre megküldve, vagy
e) e-mailben az info@mavrailtours.hu címen
bejelenthesse.
A bejelentésnek tartalmaznia kell a bejelentőnek a válaszadáshoz szükséges elérhetőségeit, valamint a bejelentés tárgyát képező eset részletes ismertetését. Az anyagi kompenzációra irányuló igény elbírálásához az MRT a szolgáltatás jogszerű igénybevételét igazoló menetjegy, utazási utalvány és kedvezményre jogosító igazolás bemutatását kéri.

Az MRT az észrevételt kivizsgálja, kártérítési igény esetén a szükséges igazolásokat bekéri.
Az utas által tett észrevételre az MRT a lehető legrövidebb időn – de legfeljebb a beérkezést követő 30 napon – belül indoklással ellátott választ (panaszkezelési eljárást lezáró dokumentum) ad, vagy – indokolt esetben – tájékoztatja az utast arról, hogy az észrevétel benyújtásának időpontjától számított 3 hónapon belül mikor számíthat válaszra.

Amennyiben panaszkezelési eljárással nem ért egyet, panaszával az Építési és Közlekedési Minisztérium Piacfelügyeleti és Utasjogi Főosztály Vasúti Igazgatási Szervnél tehet bejelentést.

A panasz benyújtása történhet:
  • Személyesen: 1066 Budapest, Teréz krt. 38.
  • Postai úton: 1440 Budapest, Pf. 1.,
  • Elektronikus úton: E-Papír szolgáltatás igénybevétele esetén a címzett az Építési és Közlekedési Minisztérium (ITM) Közlekedési Hatósági Ügyekért Felelős Helyettes Államtitkárság.

GYAKRAN ISMÉTELT KÉRDÉSEK - mavrailtours.hu